Iedereen is een starter!

Iedereen die gestart is met zijn onderneming is een starter geweest, ik spreek alleen maar feiten. Maar hoe iedereen is begonnen is een ander verhaal! De één sprong simpelweg in het diepe en ‘ziet wel’ hoe de lijntjes gaan lopen, de ander is gestructureerd en heeft een plan… Een bedrijf opzetten start met de grafische vormgeving. En daarbij kan ik je helpen!

Hoe ging dat bij mij

Al vanaf het eerste moment dat ik werkzaam ben (zeg, 14 jaar oud) vind ik het interessant om de ‘leiding’ te geven over een team. Wat startte als een caissière die af en toe het rijk voor zich alleen had, groeide uit tot een bedrijfsleider van diverse (horeca) zaken.

Wanneer ben ik op mijn best? Als ik dingen mag regelen & realiseren waardoor bedrijven kunnen groeien.

De eerste weken…

Ik zette de lekkerste koffies in een koffiezaakje. Door corona moest deze mooie koffiezaak noodgedwongen dicht. De opleiding grafische vormgeving had ik net afgerond en ik kwam in een periode terecht, waarin ik veel tijd had om na te denken.

De eerste periode was oké, even rustig aan, genieten van het mooie weer. Maar na een tijdje ging het toch kriebelen, dat ondernemen.

Ik had tijdens mijn opleiding in de avonduren al veel achter mijn laptop gezeten om uitnodigingen, logo’s en flyers te ontwerpen.

Eerlijk, het ondernemerschap was nog niet gelijk in me op gekomen, niet in de grafische sector. Wat wilde ik graag een winkel of koffiezaak starten!

Op een zomeravond, op het balkon van het appartement van mijn vriend dacht ik, waarom niet?

Hoe ben ik zelf dan gestart?

Grappig gezegd, niet met een logo, fotoshoot of social media. Voordat ik tijd had om aan mijn eigen branding te werken, had ik mijn eerste klant al binnen. Bij mij staat de klant altijd voorop, dus ik zette mijn eigen branding opzij en begon met goede moed aan de eerste opdracht.

Toen kwam de tweede opdracht binnen. Dit was een groot project. Samenwerkingen, weer wat nieuwe opdrachten en  rebrandingen volgden. Waar was de tijd voor mijn eigen branding?

Het werd tijd om mijn fulltime baan in de horeca op te zeggen en wat tijd te maken voor mijn eigen bedrijf en mijn eigen aanbod. En zie hier het resultaat!

Voordat ik het doorhad…

…was ik twee jaar verder. Ja, klanten zijn belangrijk. Zonder hen kun je je bedrijf niet draaiende houden. Maar vergeet je eigen bedrijf niet. Vergeet niet AAN je bedrijf te werken! You’ve got this!

Jij verdient een professionele uitstraling waar je trots op kunt zijn. Ik ga je helpen om je bedrijf in de markt te zetten, en nu echt. Online zichtbaarheid, dat is waar het om draait. Want trots zijn op je eigen bedrijf, dat willen we toch allemaal?

Laten we dat doen!